„KILER” – latające skrzydełko, Opis budowy krok po kroku
marzec 18th, 2009 napisany przez Leon
Przy budowie wykorzystałem pomysł aby dodać listewkę na natarciu skrzydła – rozwiązanie podpatrzone u „Kilera” (Tomka Zalewskiego).
Opis budowy
1) Sklejanie polówek skrzydła
Pierwszą czynnością jaką należy wykonać jest sklejenie połówek skrzydła i wklejenie przyciętych listewek w szczeliny skrzydła. Do wklejania listewek użyty został klej polimerowy do styropianu (Dragon – do kupienia w sklepach budowlanych), do reszty połączeń klej UHU–POR. Pod listewkę łączącą połówki skrzydła należy wyciąć rowek ostrym nożem lub wytopić lutownicą (tak by wchodziła „na wcisk”). Po docięciu środkowej listwy na wymiar, należy ją wkleić w szczelinę skrzydła.
Podczas wciskania listewek do szczelin w skrzydle, nadmiar kleju może wydostać się na zewnątrz. Można go łatwo usunąć przy pomocy szmatki nasączonej denaturatem lub spirytusem.
Po wyschnięciu kleju skrzydełko należy zmatowić drobnym papierem ściernym, a następnie wytrzeć z pyłu lekko wilgotną szmatką. Jest to bardzo ważne aby pokrycie modelu z taśmy przylegało do modelu. Jeśli model nie będzie oszlifowany i przetarty szmatką, taśma będzie się w przyszłości odklejać od modelu.
2 ) Mocowanie silnika i regulatora. Opiszę dwa przykłady.
Pierwszy przykład – najprościej mocowanie silnika można wykonać z płytki laminatowej 1.5 mm i po sklejeniu klejem cyjano akrylowym (C.A.), pomalować czarną farbą w spray-u dla lepszego efektu wizualnego.
Wieżyczkę mocuje się do skrzydła dwoma wkrętami fi 2 mm, wkręconymi w dwie listewki sosnowe 8×4 mm.
Regulator można przymocować na rzep lub za pomocą opaski zaciskowej (jak na zdjęciu) uważając, by kable nie dotykały obracających się części silnika i nie plątały się wewnątrz modelu.
Drugi przykład trudniejszy – można wykonać kabinkę metodą termoformowania podciśnieniowego do której będzie przymocowany silnik.
Ta kabinka została uformowana z materiału hips.
W takim wypadku miejsce mocowania silnika można wzmocnić dodatkowo wklejając płytkę z laminatu.
Dla uzyskania lepszego połączenia miejsca klejenia trzeba
zmatowić papierem ściernym, wytrzeć wilgotną szmatką i wysuszyć.
Nadmiar kleju powinien wypełnić wszystkie zakamarki.
Prace przy wierceniu otworów do mocowania silnika można sobie ułatwić korzystając z szablonu zrobionego z kawałka białego papieru.
Otwory powinno się wiercić wkrętarką na małych obrotach zwracając szczególna uwagę na palce !!!
Silnik przykręcamy do łoża przy pomocy odpowiednich śrub. Inrunnera (jak na zdjęciach) należy zamontować po wewnętrznej stronie, outrunnera (popularne „dzwonki”) można zamontować na zewnątrz łoża (poza kabinką).
3 ) Montaż serwomechanizmów i odbiornika.
Przy ustalaniu miejsca na serwo, dobrze jest poukładać lotki, dźwignie steru i popychacze „na sucho” sprawdzając ich symetryczne ułożenie i poprawność wycięcia otworów.
Gniazda pod serwa można wyciąć ostrym nożem i pogłębić przy pomocy lutownicy lub wytopić przy pomocy odpowiednio przygotowanej blaszki przymocowanej do końca lutownicy. Na zdjęciach powyżej wyszły ciasne – czyli tak jak trzeba, nie może być luzów.
Odbiornik jest w takim miejscu, aby nie znajdował się za blisko regulatora obrotów silnika generującego zakłócenia. Na tym etapie budowy powinno się podłączyć zasilanie do odbiornika i sprawdzić czy serwomechanizmy wychylają się w odpowiednich kierunkach. W razie potrzeby należy przestawić rewers z nadajniku i/lub dźwignie serwa jeśli jest to konieczne. Nadajnik musi mieć włączoną opcję „flaperon” do obsługi klapo-lotek, czyli układu latającego skrzydła. Można zastosować również mikser elektroniczny lub mechaniczny jeśli nasza aparatura nie ma opcji ustawienia takiego mix-u. Od góry odbiornik jest zakryty kawałkiem białej płytki z PCV o grubości 1mm przymocowanej do skrzydła naklejkami samoprzylepnymi.
4) Oklejanie skrzydła.
Model oklejony jest wyłącznie kolorową taśmą pakową. Oklejanie można zacząć od zewnętrznych części skrzydła i przesuwać się do środka. W tym momencie nie musimy przejmować się, tym że taśma słabo przylega do styropianu, zostanie ona jeszcze zaprasowana na ciepło. Od spodu skrzydła umocowany jest kawałek rzepu (podobnie jak z mocowaniem akumulatora). Posłuży on nam do mocowania kabinki.
Po oklejeniu skrzydła taśmą – (aby poprawić jej przyczepność do styropianu) można je wyprasować żelazkiem modelarskim tak dobierając temperaturę ,aby nie wytopić styropianu. Próbę dobrze jest przeprowadzić najpierw na innym kawałku styropianu. Folia powinna zacząć się lekko naciągnąć i przylegać mocniej do powierzchni. Ani folia ani styropian nie może się marszczyć czy topić !!!
5) Oklejanie i montaż lotek
Lotki są wycięte z balsy o grubości 5 mm. Jeden bok od strony zawiasów trzeba zeszlifować papierem ściernym pod kątem około 45 stopni.
Oklejenie ich taśmą pakową wzmocni je i zabezpieczy przed wilgocią. Do skrzydeł lotki przyklejone są z góry i z dołu przezroczystą taśmą samoprzylepną. Dźwignie lotek można wykonać samemu z płytek laminatowych. Przed montażem zostały pomalowane farbą w sprayu.
Dźwignie połączone są z serwomechanizmem za pomocą stalowego drutu o średnicy 1.2 mm (można zastosować też pręciki węglowe o tej lub większej średnicy).
6) Akumulator – Od góry skrzydła przy pomocy naklejek jest przymocowany kawałek PCV, do którego przyklejamy rzep samoprzylepnego i dla pewności połączenie powinno się wzmocnić zszywkami biurowymi. Do tego rzepa będzie przymocowany akumulator napędowy. Dzięki temu wymiana akumulatora jest szybka a on sam nie przemieszcza się podczas lotu modelu, dając nam jednak możliwość zmiany położenia środka ciężkości dla uzyskania optymalnych właściwości lotnych modelu.
Akumulator o większych gabarytach może się nie zmieścić pod kabinką.
Wówczas trzeba wyciąć pod nim gniazdo w skrzydle.
7) Mocowanie kabinki do skrzydła.
Ostre brzegi kabinki należy oszlifować papierem ściernym.
Mocowanie do skrzydła ułatwiają dwie wystające rurki węglowe.
Rurki nie wymagają klejenia, wystarczy je ciasno wsunąć.
Przy pomocy kilku gumek zakładanych po przekątnej mocujemy kabinkę do skrzydła.
8) Winglety
Winglety – to kawałek płytki EPP o grubości 7 – 8 mm. Wklejamy ją na końcach skrzydeł.
Model gotowy do lotu, dane techniczne
Model latającego skrzydła „Kiler”
Rozpiętość : 1000 mm
Waga gotowego do lotu : 450 gram
Środek ciężkości : około 200 mm mierząc od natarcia skrzydła (od czubka modelu)
Poniżej inny wariant oklejenia
Klikając w link pobierz: kiler-plan-modelu.pdf
lub otwórz plik *.jpg klikając w obrazek:
Proponowanie wyposażenie:
Serwa : 2 serwa o masie około 9 gram (HS-55, HXT-900), można też dać większe do 16gram, ale to tylko nabijanie niepotrzebnej masy,
Silnik : 3f (trójfazowy) 1000-2000Kv 40-60 gram (tak by przy zasilaniu z 3S Li-Pol z odpowiednim śmigłem mógł dać ciąg > 450gram),
Śmigło : 8×4 – 10×8, odpowiednio dobrane do posiadanego silnika i regulatora,
Regulator : 3f min. 18A (masa 18-25gram),
Odbiornik : min. 3 kanały, o masie do 20 gram (najlepiej jak będzie to odbiornik o masie około 10 gram),
Pakiet : 3S Li-Pol, minimum 1300mAh o wydajności conajmniej 15C (~20A) ,
9) Oblatywanie modelu
Do pierwszych lotów dobrze jest skorzystać z asysty doświadczonego modelarza, który może zauważyć rzeczy dla nas niecałkiem oczywiste lub nawet oblata nam model. Można spróbować pierwszych lotów w systemie uczeń-instruktor, podłączając do siebie dwa nadajniki kablem komunikacyjnym. Pierwszą czynnością jaką należy zrobić przed oblotem modelu jest sprawdzenie czy stery wychylają się w odpowiednią stronę i ew. włączenie reversów na odpowiednich kanałach. Następnie sprawdzamy położenia środka ciężkości, powinien się znajdować około 200-210 mm od czubka modelu oraz koniecznie w jego osi. Jeśli jest zbyt blisko lub zbyt daleko od czubka, należy zmienić miejsce mocowania pakietu napędowego (jest najcięższy i jego położenie ma największy wpływ na środek ciężkości). Gdy jedna z połówek skrzydła jest cięższa, model podczas lotu będzie pochylał się w tę stronę. Aby temu przeciwdziałać bez korygowania lotu wychyleniem lotek należy zmienić położenie np. odbiornika lub regulatora, w ostateczności doważyć przeciwległą połówkę skrzydła. Zwykle wystarczy nawet niewielki ciężar (moneta, kawałek ołowiu) na samym końcu skrzydła zaraz przy winglecie.
Do oblotów modelu wybieramy miejsce z dala od zabudowań, ludzi, wody, dróg, drzew, linii elektrycznych i masztów telekomunikacyjnych, najlepiej jakaś łąka lub lotnisko modelarskie porośnięte trawą. Samotne drzewa na polu dziwnie „przyciągają do siebie” wszelkie latające obiekty 😉
Wybieramy taki dzień, aby wiatr nie był zbyt mocny (najlepiej żeby w ogóle go nie było), nie latamy też pod sam wieczór, gdyż ławo można stracić orientację położenia modelu lub całkowicie stracić go z oczu.
Podstawa to naładowane pakiety nadajnika i napędowy oraz rozsunięta do końca antena nadajnika.
Lotki w modelu muszą być ustawione lekko do góry (spodnia krawędź lotki uniesiona względem spodniej krawędzi skrzydła o około 5-7mm). Stopień tego wychylenia dobieramy eksperymentalnie podczas kilku prób wyrzutu modelu. Chwytamy model od spodu za silnikiem i dynamicznie wyrzucamy w poziomie (pod wiatr jeśli wieje). Staramy się tak dobrać podniesienie lotek do góry, aby model szybował podczas takiego wyrzutu jak najdalej. Jeśli nurkuje do ziemi, podnosimy obie lotki do góry, jeśli „pompuje” pochylamy lotki w dół. Sprawdzamy też zakres wychyleń lotek do góry i w dół tak, by wychylenia do góry były troszkę większe niż w dół (góra => około 10mm, dół około 7-8mm).
Jeśli model ładnie szybuje, lotki mają odpowiednie dla nas wychylenia, sprawdzamy jeszcze raz działanie silnika (czy obraca się w dobrą stronę) oraz czy ciąg śmigła jest wystarczający do lotu silnikowego. Przed lotem silnikowym dobrze jest też dokładnie sprawdzić zasięg radia, musi być min. 300 metrów.
Wyrzucamy model dynamicznie przed siebie (lub lekko do góry – kilka stopni) i włączamy silnik. Zanim zrobimy zakręt, próbujemy wywindować model na bezpieczną wysokość. Wykonujemy pierwsze zakręty i nie latamy za długo. Lądujemy by sprawdzić czy nic się nie poluzowało. Jeśli wszystko jest ok, latamy dalej ćwicząc w pierwszej fazie poprawne starty i lądowania zanim przejdziemy do ćwiczenia beczek i pętli.
Pomyślnych lotów życzy ekipa rcclub.pl
Zdjęcia z oblatania modelu:
–
Dziękuję wszystkim modelarzom za przysyłanie zdjęć modeli wykonanych przez siebie z opisem wyposażenia. Dzięki wam panowie ( pani jeszcze nie było) opis budowy stale się powiększa. Początki zawsze są trudne i łatwo się zniechęcić. A wasze modele mogą posłużyć jako wzór, dla kolegów zaczynających swoją przygodę z modelarstwem i w ten sposób ułatwić im stawianie pierwszych kroków.
Pozdrawiam
Leon
–
–
Model w wykonaniu Ryszarda z Goleniowa
z silnikiem szczotkowym 400 na pokładzie.
–
–
Model Łukasza z Krakowa
–
–
Zdjęcia i film z lotu modelu zbudowanego
przez Radosława z Dzięgielowa.
–
–
Film z lotu modelem Konrada z Przylepu.
httpv://www.youtube.com/watch?v=o8o-MFnz7f0
silnik – TowerPro Brushless Outrunner TP2409_12D Delta Turn
regulator – TowerPro W30A
pakiet – Rhino 1750mAh 3S
–
–
Zdjęcia i film z lotu -‚KILERA’-.
Model zbudowany przez Marka z Warszawy
–
–
Kiler w wykonaniu Piotra z Bydgoszczy.
Na wyposażeniu jest:
aparatura Hitec focus 5
odbiornik -Korona RP681
silnik-EMAX CF2822
bateria 3LIPO
mikser V-tail
i wkleiłem płetwę miedzy skrzydłami.
–
–
Model Pana Macieja z Konina
2 serwa HTX 900
odbiornik R700
regulator 20 A marki no name
silnik tower pro za 30zł
pakiet 3s 1500
–
–
Fajnie zmontowany film z lotu – „KILEREM” Maćka przy zachodzie słońca
zakończony efektownym lądowaniem.
httpv://www.youtube.com/watch?v=DIm944qfq88
–
–
Zdjęcia modelu Pawła z Wrocławia, podczas reanimacji „Kilera” w warunkach poligonowych po powietrznej kraksie.
Model jest napędzany silnikiem 3f – Emax CF2822 – o ciągu 745 gram
–
–
Kiler w wykonaniu Piotra z Łodzi
wyposażenie:
płetwę między płatami z twardej balsy 10mm do trzymania przy starcie.
Silnik – Emax-2822
śmigło – GWS-8×4
regulator – 18A
serwa mikro – 9g TURNIGY
odbiornik mikro – 9g HITEC
pakiet – LiPo 1300-11.1V 20-30C
–
Zdjęcia „Kilera” Piotra w czasie lotu na klifie w Trzęsaczu / Rewal.
Kolejny model Łukasza a Krakowa.
silnik TP 2406 – 32
regler TP 12A
serwa E Sky 8g
odbiornik Corona 2.4
aku zippy 1500 3S
–
Model Pawła z Oławy
Lot nad morzem z silnikiem tower pro 1300kv
silnik 2000 kv, śmigło 8×4, li-pol 2200 25 C, regiel 50A
Kolejny model Pawła z Oławy.
Tym razem zbudował Kilera z napędem tunelowym.
Dane napędowe:
1. turbina fi 90 mm siedmio łopatkowa
2. silnik od heli Turnigy E500 6T 4000Kv 200W Heli Motor
3. regulator tower pro 40A
4 .li-pol 11V 2200 mA 35C
waga cała do lotu 760 gram
Model Roberta – modelarza z Warszawy .
Wyposażenie mojego Kilera to:
silnik E-max 2812
regulator Turnigy 20A
2x serwo HXT900
śmigła: 7×4 lub 6,5×5
pakiety 1300mAh – 1600 mAh Turnigy
–
–
Model Marcina z Rogoźna.
Aluminiowa wieżyczka silnika została przymocowana czteroma
śrubkami na przelot skrzydła do aluminiowej blaszki.
Blaszka od spodu skrzydła, trzyma mocno i stabilnie.
silnik – turbojet 1350Kv
serwa 2x TP sg90
regulator 30A
śmigło 9×5 gws, 9x7apc
–
–
Model Piotra z Łodzi
httpv://www.youtube.com/watch?v=d1tEDukCHzo
Konstrukcja cała oklejona samoprzylepną
taśmą aluminową + LED z myślą o lotach
w długie zimowe wieczory.
pakiety 2200 lub 1300
Silnik dualsky 2830CA-8
Śmigło od dużym skoku 8×9,5
Silnik dualsky 2830CA-8
–
–
Szybki model Rafała z Poznania.
Wyposażenie
Silnik – Turnigy 2836 2350kv
Akumulator – Turnigy 1800mAh 4s
Regurator – ESC 40-50A
ŚMIGŁO – 5 x 5
–
–
Model Kamila z miejscowości Marciszów
Witam
Ponownie z 5 ciu (skrzydełek ) w tej chwili KILER jest poraz drugi tak jak by po tuningu ale to nie zmienia faktu ze jak na moje testy to kładzie na łopatki wszystkie (a na pewno te co ja miałem )skrzydełka nawet niby to rewelacyjny Xeno ale żeby nie przeciągać: model z zestawu zmontowałem ze wszystkimi elementami i dając maksymalnie najdłuższe wzmocnienia serwa mocowane na piankę budowlaną na podstawie płytki balsowej,krawędzie tylnej części płata oklejone balsą 3 mm.lotki wyprofilowane i za mocowane na zawiasy z Bowdenów napędów sterów tanio i bardzo mocno trzymają ,pomiędzy płaty wkleiłem płetwę z balsy 5 mm po wyschnięciu kleju
całość pokryłem klejem (wikol) lekko rozcieńczony nawet po takim zabiegu można pokryć model normalną folią modelarską (termokurczliwą)a na pewno wzmacnia konstrukcję płata , mój kilerek jest super sztywny , na całość modelu nałożyłem folie samoprzylepną ;oracal;(bardzo tania)mocuje się ją po przez podgrzanie ( w moim przypadku suszarką do włosów) bardzo ładnie się przykleja do podłoża ,winglety dorobiłem z balsy 5 mm i wywierciłem w nich otwory 22 mm co dało troszkę mniejszy ciężar ,w porównaniu z ep to są sztywne i bardziej stabilizują model, i co najważniejsze waga a więc model kmp.wyszedł mi 592 gr.+ pakiet 190 gr.=712 gr,silnik Turnigy D 2826/6 2200 KV,śmigło 6×5.5 (pobór prądu 29A)pakiet 3s 2200 mah (waga 190 gr)daje od 12 -16 minut
ciągłej pracy pomijając szybowanie ,ogólnie miałem problem z wyważeniem w tej chwili po 7 – dmiu próbach wychodzi na 210 mmm od czoła modelu model lata idealnie jest przewidywalny bardzo zwrotny i szybki ale bez problemu można go zatrzymać w miejscu choć na przodzie musiałem zostawić balast 35 gr a żeby nie zmieniać (ślicznego)mocowania kabinki która jest idealna (po małej przeróbce lekko ją podciąłem tu i tam i zainstalowałem magnesy jak pogoda się poprawi to podeślę filmik z lotów na pokładzie kilerka wg. mnie ten egzemplarz jest idealny dla każdego dodatkowo zasyłam fotki i w ostatniej moje poprzednie zagi z turbiną (lekka porażka).
Dziękuje i pozdrawiam Kamil.
–
–
Kiler w wykonaniu Krzysztofa z Chorzowa.
Pierwsza konfiguracja:
Silnik C2822/25 KV1400 – 160W – SilverBlue
Śmigło GWS EP-9050 (9×5)
Serwo NewPower XL-9 – 9g
ESC – HW25A
Lipol- 2200, 3s
W takiej konfiguracji model był za wolny i kiepsko reagował na gaz.
Moment od silnika przy dużym śmigle 9″ był na tyle duży, że dało się to odczuć w sterowaniu.
Dało się latać ale dopiero w drugiej konfiguracji kilera, model nawiązuje lotem do swojej nazwy.
Druga konfiguracja:
Sunny Sky Angel Series A2208 2600KV
śmigło APC 5×4,5
Regulator 30A
pakiet bez zmian 2200 3s.
W połowie tego filmu jest oblot Kilera na nowym zestawie.
Kiler z nową kabinką Krzysztofa z Warszawy
Setup jaki użyłem tym razem to
Pakiet 2200 3s
Reg redox 40a akurat taki miałem
Silnik ipower ibm 2210 1534kv
Śmigło 9×5 gws – śmigło okazało się zbyt miękkie
do takich obrotów więc zmieniłem na 9×5 APC
Serwa tp 9g
–
–
Model Michała z Wrocławia
Kiler lata z silnikiem o mocy 350W 1100kv
ze sportowym śmigłem 9×6 i
baterią 4s. Regulator 30A.
–
–
Model Kacpra z Gorzowa Wlkp.
Skrzydełko z centropłatem, przystosowane do lotów FPV.
Gotowy do lotu wazy 740 gr, a z kamera mobius 780 gr
–
–
Model w wykonaniu Łukasza z miejscowości Żnin
Wyposażenie
Silnik D2826/10 1400 kv,
ESC 30 A,
serwa 9g,
Bateria 2200 mAh
…………..
…………………………..
……………………………………………..
Opublikowane w modele latające, Opisy budowy | 24 komentarze »
kwiecień 4th, 2009 at 21:32
Za te pieniądze to duży szacun, choć delty lubią być szybkie.
czerwiec 15th, 2009 at 21:43
mam ten model 🙂 świetnie lata, fajny do rekreacyjnego latania 🙂
czerwiec 17th, 2009 at 11:41
Napiszcie na jakim wyposażeniu latacie
czerwiec 22nd, 2009 at 11:01
Do tego modelu używałem 2 x serwa hxt 900, odbiornik Corona RP4S1, Silnik o ciągu min. 400 gram (konstrukcja własna z CD-ROMu -- masa silnika około 55 gram, 1200KV), Pakiet 3S 1350mAh 20C. Osobiście polecam 3S bo profil skrzydeł jest do takiego zasilania projektowany i lubi prędkość choć i powoli też można nim latać. Do sterowania modelem potrzebna jest funkcja miksera w nadajniku (V-Tail, Elevon) lub jeśli nadajnik jej nie posiada, należy zaopatrzyć się w mikser elektroniczny wpinany do odbiornika (koszt około 30-40zł). Mikser taki można kupić u producenta zestawu razem z modelem.
lipiec 20th, 2009 at 20:53
Świetny model!
Lata znakomicie -- idealny do doskonalenia umiejętności pilotowania i dobrej zabawy! Potrafi latać szybko, ale powoli też można powozić się po niebie. Ja latam na malutkim silniku 3F i regulatorze 12 A -- lata bardzo fajnie, nie za szybko ale i trochę poszaleć można!
lipiec 30th, 2009 at 22:07
Konstrukcja Leona jest po prostu świetna. Model wystrzeliwuje w powietrze prawie pionowo. . .i zaczyna się zabawa,ale jaka! Ukłony dla Leona.
marzec 23rd, 2010 at 20:19
KILEREK pełen wypas ,tylko przy ostrym lataniu nawet serwo hs 55 pogubiło zęby, szukam mocniejszego.
grudzień 6th, 2010 at 10:05
Witam,
Mieszkam w okolicach Krakowa i chętnie zająłbym się składaniem takiego modelu, jednak prosiłbym o jakieś szczegółowe informacje dotyczące m.in:
-- gdzie zakupić elementy
-- jaka aparatura
-- na co zwracać uwagę
i na koniec określenie ceny wszystkiego co jest potrzebne do latania. Jestem początkujący i chętnie złożył bym taki model z pomocą jakiegoś użytkownika z Krakowa. Z góry dziękuję za wszelkie informację i uwagi na maila. Kiedyś miałem tani model, ale skończył na drzewie. Nie chciał bym się ponownie zrazić do modelarstwa. Pozdrawiam Dawid.
grudzień 7th, 2010 at 18:38
Witam !
Artykuły modelarskie można kupić bezpośrednio w sklepach modelarskich.
Albo za pośrednictwem Internetu, w sklepach Internetowych
lub portalach aukcyjnych np. Allegro.
Adresy sklepów Internetowych znajdziesz
na naszej stronie w zakładce LINKI.
Aparaturę musisz wybrać sam, według swoich
upodobań, preferencji, i zasobności portfela.
Koniecznie nawiąż kontakt z modelarzami ze swoich okolic.
Jak weźmiesz kilka aparatur do ręki i dowiesz się „co z czym się je”.
To będziesz mógł na spokojnie podjąć decyzje.
Model możesz zbudować sam, ale nie powinieneś go sam oblatywać.
W modelarstwie lotniczym błędy kończą się kraksą.
Dla tego tak łatwo jest się zniechęcić początkującym modelarzom.
Życzę wytrwałości w pokonywanie niepowodzeń.
Wszyscy modelarze przez to przechodzili.
Pozdrawiam
Leon
marzec 31st, 2011 at 17:29
Witam
Niedługo chciałbym oblecieć moje skrzydło ale mam problem z zaprogramowaniem mojej aparatury. Mam turnigy 9x. Nie wiem do których kanałów podpiąć serwa i jak dokładnie tego flaperona. Aparaturę mam niedługo i to jest moja pierwsza programowalna i jeszcze nie wiem co i jak dokładnie z nią.
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam
Bartek
marzec 31st, 2011 at 21:50
Witam !
Może ten film instruktarzowy ci pomoże?
http://www.youtube.com/watch?v=-MhRL-rdrkg&feature=related
maj 9th, 2011 at 17:40
Witam
Chciałbym kupić to skrzydełko, tylko na allegro nie go nie ma a gdzie indziej nie mogę znaleźć, czy jest ono jeszcze osiągalne ?
maj 9th, 2011 at 21:28
Witam !
Adrian -- odbierz poczte, wysłałem ci odpowiedz na twoje pytanie.
Pozdrawiam
Leon
wrzesień 30th, 2011 at 16:36
czy modelnik moze latac jako szybowiec czy musi byc wyposazony w silnik i czy moze byc to silnik szczotkowy
marzec 7th, 2012 at 19:51
Cześć Adam, tak model może latać jako szybowiec, ale należy pamiętać o jego poprawnym wyważeniu (tak jak model z silnikiem). Polecam zamontowanie haka i „wystrzeliwanie modelu z holu” w górę tak jak strzela się szybowcami z gumowego holu (conajmniej 10m gumy + 50m żyłki lub lepiej linki zakończonej taśmą lub spadachronem).
Silniki szczotkowe są już raczej niestosowane ze względu na mniejszą sprawność i większą wagę w stosunku do silników bezszczotkowych (3f), a cena jest taka sama lub nawet mniejsza w ej chwili. Jeśli jednak masz taki silnik i regulator do niego, to możesz użyć silnika klasy 400 8,4V + śmigło Guintera (chyba 6x4) i pakiet co najmniej 9,6V 1100mAh NiMh lub lepiej lżejszy i pojemniejszy Li-Po. Jeśli model nie będzie za ciężki to poleci 🙂
maj 6th, 2012 at 16:20
Gdzie można kupić ten model?Na allegro go nie ma.
maj 6th, 2012 at 17:09
cześć, zobacz tutaj: http://allegro.pl/kiler-latajace-skrzydelko-skrzydlo-rc-i2327088795.html
listopad 10th, 2013 at 21:21
Super skrzydelka,ja mam dwa,
latam nimi juz dwa sezony,teraz zostaly na nowo oklejone,sa jak nowe,mysle ze do nauki latania sa wspaniale,nie boja sie krecikow
Pozdrawiam wykonawce tych skrzydelek
Andre
grudzień 2nd, 2013 at 15:52
Cześć szukam takiego skrzydełka pod loty FPV
rozpiętość ok 2000-2600 jest szansa na wycięcie takiego skrzydła ?
Pozdrawiam
Piotr.
grudzień 2nd, 2013 at 23:28
Cześć !
Taka możliwość istnieje.
Odpowiedz wysłałem na majla.
Pozdrawiam
Leon
styczeń 3rd, 2014 at 23:08
Witam serdecznie,
Z tego co się orientuję to ma Pan na sprzedaż gotowe skrzydła w kilku rodzajach, wymiarach. Mógłbym prosić o wymiary oferowanych skrzydełek oraz cenę i co taki zestaw zawiera.
Pozdrawiam i czekam na odp.
styczeń 4th, 2014 at 00:27
Witam !
Obecnie dysponuję dwoma skrzydłami.
Dokładny opis wysłałem pocztą.
Pozdrawiam
Leon
kwiecień 30th, 2014 at 17:10
Witam.W zasadzie powtórze to co wyżej: z tego co się orjętuje to ma Pan na sprzedaż gotowe skrzydła w kilku rodzajach,wymiarach.Mógłbym prosić owymiary oraz cene zestawu.
Pozdrawiam-Kazimierz
kwiecień 30th, 2014 at 21:33
Witam !
Odpowiedz wysłałem na adres prywatny.
Mój adres do korespondencji
leon@interia.eu
Proszę kolegów modelarzy o przesyłanie wszelkich zapytań na ten adres.
Dzięki temu opis budowy Kilera nie zamieni się w giełdę.
Pozdrawiam
Leon