Niedzielne latanie 5.01.2008 Nowa Sól / obwodnica
styczeń 6th, 2008 napisany przez Kamil (admin)
Pogoda rano była całkiem wiosenna i korzystając z tego wybrałem się z Piotrkiem za szpital na teren nowo budowanej obwodnicy Nowej Soli. Pas startowy jest naprawdę długi, ale dziś był oblodzony. Nie przeszkadzało to jednak w lotach. Zabrałem ze sobą model BLAST firmy FreeAir.
zdjęcia by Piotrek
Model spisuje się rewelacyjnie, latałem na następującej konfiguracji:
odbiornik: DYNAM 6 kanałów
silnik: KDA20-22L (hacker Style Brushless Outrunner 20-22L)
pakiet: LM Loong max 1300 3S1P (11,1V)
serwa: 4 x HXT 900 9g
śmigło: 10×6 GWS
regulator: MGM 1812 expert
Takie wyposażenie pozwala na około 10-12 minut ostrej akrobacji lub około 16-20 minut spokojnego lotu. Lądowałem przez odłączeniem silnika przez regulator więc domyślam się, że jeszcze troszkę można byłoby polatać. Waga modelu to około 440gramów co przy dużej powierzchni kadłuba, rozpiętości skrzydeł około 1 metr, przy średnim wietrze powoduje spore problemy z utrzymaniem modelu na kursie. Temperatura powietrza dziś wynosiła koło 0 stopni, więc nie chciałem marznąć za długo i po wylataniu pakietu wróciłem do domu. Żadnych strat nie było, dzień można zaliczyć do udanych.
Poniżej kilka zdjęć: mały zawis, widok na pas startowy, Piorek (to on robił zdjęcia) z modelem, oraz rozłożenie wyposażenia w modelu. Na ostatnim zdjęciu widać Li-Po Power Indicator 3S, przydatne urządzenie pomagające w locie stwierdzić stan rozładowania pakietu napędowego. Diody widać jednak tylko z bliska w przeciwieństwie do Li-Po saver’a w którym światło widać w kilkudziesięciu metrów nawet w słoneczny dzień.
Pozdrawiam Kamil (chomiq)
Opublikowane w Nowa Sól, Zawody i imprezy | 1 Komentarz »
luty 11th, 2008 at 23:57
Model rzeczywiście fajnie lata. Z tego co widziałem zachowuje się raczej spokojnie i przewidywalnie. Jednak waga i szerokość skrzydeł… Hm… Jestem ciekaw, czy dałoby się nim trochę poszybować w lecie xD
Dzięki za spotkanie, Kamil. Liczę, że na następnym oblatamy moje nowe skrzydełko^^