SU – 26 Akrobat EPP – opis budowy
marzec 6th, 2008 napisany przez Leon
Opis budowy modelu SU-26 EPP
Model można kupić w Marka w sklepie cyber-fly.pl (http://cyber-fly.pl/pl/p/SU-26-EPP/727)
Skrzydło
Sklejamy połówki skrzydeł (klejem cyjanoakrylowym – C.A. lub uhu por). Przy pomocy linijki i ostrego noża (np. do tapet, skalpela itp.) robimy nacięcie na głębokość 5mm w miejscu, gdzie planujemy umieścić dźwigar węglowy wzmacniający i usztywniający konstrukcję.
W tak uzyskaną szczelinę wciskamy pręt z włókna węglowego i zalewamy rzadkim klejem cyjanoakrylowym.
Czynność tą powtarzamy z drugiej strony skrzydła. Po wytrasowaniu miejsca ,wycinamy w skrzydle otwór tak, aby serwo lotek ciasno zmieściło się w otworze. Kabel zasilający serwo przepychamy na drugą stronę skrzydła.
Ster wysokości
wykonujemy podobnie jak skrzydła. Sklejamy połówki, wkładamy i wklejamy pręty. Lotki statecznika łączymy razem ze sobą przy pomocy paska z laminatu 3mm.
Ster kierunku
został przerobiony tak, by bardziej przypominał akrobata. Zdjęcie pokazuje wszystkie przeróbki. Zawiasy w lotce zostały wykonane z pociętej na paski plastykowej butelki (z polietylenu – PET).
Kadłub
Wzmacniamy go tak samo jak skrzydła i statecznik przy pomocy prętów węglowych + klej C.A.
Wręgę mocującą silnik wykonujemy z laminatu – płytki drukowanej dociętej na odpowiedni wymiar.
Odbiornik i serwa zostały zamocowane “na wcisk”, ale można dać kilka kropel kleju. Wszystkie przewody zostały wciśnięte w szczeliny zrobione nożem na głębokość 5mm bez kleju. W ten sposób maskujemy ich prowadzenie co poprawia estetykę modelu.
Regulator obrotów został zamocowany z boku kadłuba w “kieszonce” wykonanej z odpadów EPP. To rozwiązanie zapewnia leprze chłodzenie i również poprawia estetykę modelu.
Przesuwając akumulator po skrzydle ustalamy środek ciężkości. Powinien się znajdować w okolicy dźwigarów na skrzydle. Czyli w 1/3 szerokości skrzydła licząc od jego natarcia. Po zamontowaniu wyposażenia i wstępnym wyważeniu model jest gotowy do oblotów. Jeszcze tylko kilka chwil nad konfiguracją wychyleń sterów i ich odpowiednim kierunkiem i gotowe.
Poniżej zdjęcia gotowego do lotu modelu SU-26
Pierwszy lot i jego budowniczy.
Model wykonał i fotografował jego budowę
Tomasz (Kiler) Zalewski , opis wykonał Leon (Zawodowiec).
Wyposażenie zastosowane w tym egzemplarzu:
- silnik : 3f CF2822 1200 kV (39 gram + wtyczki gold 3,5mm + piasta śmigła)
- serwa : 3 x HXT 900 (9 gram 1,6 kg ciągu/4,8V)
- odbiornik : hitec 5 kanałów
- regulator : 18 A OEM RC (Turnigy)
- pakiet : Li-Pol 11,1V ~ 1300 mAh
- śmigło : ?????
Dane techniczne:
- akrobat wzorowany na SU-26
- materiał: EPP + pręty węglowe + płytki laminatowe
- rozpiętość 800 mm
- długość 620 mm
- masa modelu gotowego do lotu: ~300 gram
Filmiki i fotki wykonane przez aimeiz:
- http://aimeiz2.homeip.net/pub2/ … /su26_0021.wmv.avi.AVI
- http://aimeiz2.homeip.net/pub2/Filmy_zdjecia_z_lotow/20080211_SU26
Dyskusja na forum: http://forumrc.alexba.eu/ipw-web/bulletin/bb/viewtopic.php?t=9001 Bardzo udana konstrukcja. Bardzo zgrabnie wykonuje powolne figury akrobacyjne -żyletki, harriery, beczki, pętle.
Opublikowane w modele latające, Opisy budowy | 2 komentarze »
marzec 7th, 2008 at 08:24
Świetny opis budowy Leon 🙂 no i oczywiście bardzo ładny model. Tomek, dzięki za fotorelację. Chyba nadchodzi mnie ochota na zakup takiego modelu…
marzec 7th, 2008 at 08:37
Hej.
Bardzo pięknie wykonany modelik.
Super malowanie, no i ogromna wartość dodana w postaci opisu wykonania.
Warto dołożyć podwozie, bo modelem sie świetnie startuje, ląduje i kołuje jak spalinką.
Do swojego SU mam też nartki, ale śniegu nie dowieźli, ale może i lepiej że już widać pierwszą wisenną jaskółkę w tunelu. Będzie przyjemniej latać.