English version button Translates into English from Polish automatically. English version now available thanks it PWN Polskie Wydawnictwo Naukowe PWN | Login | Zarejestruj się | RSS

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (4 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...
Drukuj ten post Drukuj ten post

Mitsubishi „Zero” część II.

time listopad 3rd, 2015 napisany przez autor januszj57

Mitsubishi „Zero” zaprojektowałem jako model sylwetkowy w skali 1 :12 wykonany całkowicie z EPP, malowany farbami akrylowymi. Wyposażony został w silnik 3 f o mocy 350 W i 1300 obr/V, regulator 30 A, Li-pol 2200 mAh, śmigło 10×6 GWS. Lotki napędzane dwoma serwami po jednym na każdą lotkę, trzecie serwo napędzające ster wysokości. Prototyp w odróżnieniu od oryginału miał płaska imitacje przodu kadłuba. Zero posiadał gwiazdowy silnik. Prototyp spełnił założenia i bardzo poprawnie latał. Ze względu na krótki przód trzeba było doważać ołowiem nos modelu. Podobnego zabiegu należało dokonać w wersji rozwojowej z przodem wykonanym z laminatu, okrągła owiewka silnika w oryginalny sposób upodobniła model do samolotu. Wadą modeli wzorowanych na samolotach z silnikami gwiazdowymi jest ich krótki przód, co skutkuje koniecznością wykonania bardzo lekkiego ogona modelu w przeciwnym bowiem razie wklejamy ciężarki ołowiane aby wyważyć model. Model staje się ogólnie ciężki. Jednak mimo to pięknie lata i nie ma z nim problemów z pilotażem.

Zero 42 Zero 31 Zero 38

Zero 39  Zero 33 Zero 41

W przygotowaniu jest model Zera z przestrzennym kadłubem owiewka silnika z laminatu i pleksiglasowa kabina pilota, ale to już w następnym sezonie. Ostatnie ciepłe dni pozwoliły mi wykonac nawet ciekawe zdjecia z lotu modelu drugirj generacji.

Pozdrawiam. Janusz.

Opublikowane w Aktualności, Nasze modele | comments Możliwość komentowania Mitsubishi „Zero” część II. została wyłączona

Komentarze niedostępne.